چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 279300
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۰۰

همزمان با سالروز ولادت با برکت فاطمه زهرا (س) مراسم جشنی در حوزه ولی عصر‌(عج) بناب با حضور اساتید، طلاب و با سخنرانی آیت الله بنابی مدیر این حوزه برگزار شد.

به گزارش سرویس استان‌های خبرگزاری حوزه، آیت الله بنابی مدیر حوزه علمیه بناب در این مراسم با تبریک این روز احادیثی در باب فضایل و مناقب صدیقه طاهره‌(س) بیان داشت.

وی با بیان این که در مورد فضایل فاطمه زهرا (س) افراد به دو گروه تقسیم می شوند بیان داشت: این نشان  دهنده سعه وجودی و فضایل حضرت فاطمه‌(س) است که قطعا ایشان معصوم بوده و افضل زنان عالم است.

مدیر حوزه علمیه بناب در ادامه افزود: با این که حضرت مریم(س) بهترین زنان زمان خود بود و مادر یک پیامبر (ص)، بود اما فاطمه زهرا (س) سیده زنان عالم از  آدم تا خاتم است واگر حضرت مریم(س) مادر حضرت عیسی(ع) بود حضرت زهرا مادر یازده امام (ع) است که حضرت عیسی پشت سر یکی از آنها نماز خواهد گذاشت و از یاران آن حضرت خواهد بود.

آیت الله بنابی گفت: زمانی که حضرت زهرا متولد شد 4 نفر از زنان برتر جهان با یاری حضرت خدیجه (س) شتافتند.

وی در پایان با بیان حدیث "لولاک" اظهار داشت: برخی با اشاره به این حدیث می‌گویند که فاطمه زهرا‌(س) افضل از حضرت امیر (ع) است که اگر چنین باشد با استناد به همین حدیث باید گفت: که حضرت امیر نعوذ بالله از پیامبر اکرم افضل و اشرف است و حال آن که این خلاف واقع و ادعای قرآن می باشد و باید این چنین گفت که منظور این حدیث این است که اگر فاطمه زهرا (س) نبود وجود امیر المومنین(ع) و پیامبر اکرم (ص) ثمر نمی‌داد و به بار نمی‌نشست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha